Project Droomjob lanceert sensibiliseringscampagne
en stelt resultaten voor


50 tinten grijs vindt iedereen tof. Werklozen bekijkt men zwart-wit

Wie dezer dagen de bus neemt in Brugge kan er niet naast kijken. Banners met '50 tinten grijs vindt iedereen tof. Werklozen bekijkt men zwart-wit' trekken de aandacht. In samenwerking met De Lijn zet Droomjob een pr-campagne op die langdurig werklozen uit het zwart-witdenken wil halen.

Project Droomjob is een gezamenlijk initiatief van Samenlevingsopbouw West-Vlaanderen en Wieder vzw. De bedoeling is om kortgeschoolde werklozen die te maken hebben met een (kans)armoedesituatie terug een plaats te geven op de arbeidsmarkt of via een opleiding toe te leiden naar een toekomstige tewerkstelling. Droomjob zet in op een integrale aanpak en een unieke en sterke samenwerking met diverse partners uit de disciplines werk en welzijn (regio Brugge). Na twee jaar blikt Droomjob versie 2.0 tevreden terug.

overBRUGGEn

Op 23 juni 2015 stelden de initiatiefnemers hun resultaten en bedenkingen voor. De publicatie 'OverBruggen' brengt 16 verhalen; 8 deelnemers en 8 projectpartners komen aan het woord. De verhalen tonen, elk met een eigen timbre, wat het project voor de betrokkene betekende.

2015 cover droomjob>> Download de publicatie

>> Lees meer over het project

 


 


Naar het nieuwsoverzicht